Klient otváral v roku 2023 novú koncovú nemocnicu. Za jedno zo základných KPI si klient stanovil dosiahnuť dostatočnú úroveň znalosti novej nemocnice, aby vedel odhadnúť koľko ľudí / pacientov začne využívať služby nemocnice po jej otvorení. Našou úlohou bolo tieto dáta získať a následnými kampaňami posilňovať ďalší nárast znalosti značky Bory nemocnica.
Klient si v minulosti nechal vypracovať aj iniciačnú štúdiu, ktorá bola zameraná na odhad potenciálu projektu novej nemocnice tj. číslami podloženú predstavu o tom, aká musí byť znalosť novej nemocnice pri jej otvorení, aby dosiahol svoje ciele ohľadom počtu ľudí využívajúcich jej služby.
Okrem nadefinovania optimálnej komunikačnej stratégie a jej následnej realizácie sme pre klienta zároveň realizovali prieskum zameraný prioritne na meranie efektivity každej kampane. Nezostali sme však iba pri jednoduchom meraní znalosti nemocnice, išli sme podstatne ďalej.
V rámci prieskumu sme urobili tzv. A/B testing, pri ktorom sme dostatočne robustnú reprezentatívnu vzorku (1.000 respondentov) rozdelili na 2 rovnako veľké skupiny s rovnakým socio-demografickým profilom. Následne každá vzorka vyplnila dotazník, ktorý však bol pre každú zo skupín mierne modifikovaný – bolo upravené poradie a znenie niektorých otázok.
Týmto spôsobom sme vedeli odmerať nielen znalosť nemocnice, ale poskytnúť klientovi aj dodatočné kľúčové informácie:
1) Faktory, ktoré vplývajú na akceptáciu novej nemocnice
2) Činitele, ktoré zvyšujú záujem o využívanie jej služieb.
Zároveň sme dokázali kvantifikovať, aký veľký je vplyv týchto faktorov. Tieto informácie následne klientovi slúžia na nastavenie správneho obsahu kampane – vie, na čo treba v rámci komunikácie klásť zvýšený dôraz.
Výsledky projektu
Od novembra 2021 do mája 2022 boli realizované tri kampane na zvýšenie znalosti novej nemocnice a za toto obdobie sa podarilo zvýšiť jej znalosť zo 49% až na 73%. Zároveň boli identifikované kľúčové komunikačné témy, ktoré sú resp. budú postupne zapracované do ďalších fáz komunikačnej kampane novej nemocnice.
Nielen že sa za pol roka podarilo zvýšiť znalosť nemocnice o takmer polovicu a výrazne tak priblížiť hodnoty znalosti k cieľovým hodnotám klienta, ale vďaka špeciálne nastavenému dizajnu prieskumu sa podarilo identifikovať kľúčové témy na dosiahnutie zvýšenia záujmu o využívanie služieb novej nemocnice.