V tomto zahraničnom tendri sme vďaka crossmediálnym dátam adMeter detailne rozanalyzovali používanie mobilných aplikácií donáškových služieb na slovenskom trhu. Treba spomenúť, že klient je silne dátovo orientovaný a svoj segment mal vyplývajúc zo zadania veľmi dobre naštudovaný, bola to pre nás výzva.
Zistenia z adMetra sme zosúladili s detailným mediálnym plánovaním v každom mediatype a klientovi sme priniesli nový pohľad – odlišujúci sa od briefu - na jeho pozíciu a potrebnú komunikáciu ako nového hráča pri vstupe na trh . Vďaka adMeter dátam sme klientovi vedeli ukázať zaujímavé zistenia:
Zistili sme, že spomedzi ľudí vo veku 12-69 r. len 13% respondentov používalo v roku 2020 niektorú z mobilných aplikácií donáškových služieb. V cieľovej skupine klienta (ľudia v strednom veku s priemerným alebo vyšším príjmom) to bolo síce 25%, avšak až tri štvrtiny ľudí nedisponovali žiadnou mobilnou appkou donáškovej služby. Práve preto tu existoval veľký potenciál pre úspešný vstup foodpandy na náš trh a obsadenie značnej časti tohto segmentu.
2. Identifikovali sme konkurenciu
Na základe dát z adMetra sme identifikovali 3 kľúčových konkurentov Bistro, Bolt a Wolt . Pre klienta bolo tiež veľmi prínosné zistenie, že užívatelia mobilných aplikácií v tomto segmente využívajú cez telefón viac ako jednu značku donáškovej služby (v roku 2020 používal jeden užívateľ v priemere 1,23 mobilných aplikácií).
Pre klienta sme vyvodili nasledovný záver: v prípade správnej komunikácie a zaujímavej ponuky sú ľudia otvorení využívať a sledovať viaceré ponuky donáškových služieb.
3. Presne sme zadefinovali sezonalitu a prispôsobili jej komunikáciu v jednotlivých media typoch
Detailný pohľad využívania donáškových služieb po mesiacoch nám pomohol - vzhľadom na zadaný rozpočet - naplánovať kampane oveľa efektívnejšie. Nakoľko letné mesiace boli v objednávaní výrazne slabšie než zvyšok roka, navrhli sme klientovi vypustiť televíznu komunikáciu práve v lete. Namiesto toho sme odporučili v tomto období podporiť brand v iných mediatypoch imidžovou kampaňou. Non-TV mediatypy sú navyše oveľa flexibilnejšie v spúšťaní kampaní ako samotná TV, preto sme mali riešenie aj pre prípad potreby komunikácie samotného produktu či partnera.
4. Zreálnili sme predstavy o správaní zákazníkov počas dňa
Informácie ukazujúce objednávanie počas dňa priniesli klientovi nový rozmer pohľadu na detailné plánovanie. Zatiaľ, čo klient bol presvedčený o potrebe komunikácie najmä v doobedňajších hodinách, potvrdilo sa, že objednávanie jedla dosahuje svoj peak poobede (cez mob. aplikácie aj webové stránky). Práve tento čas sme pre klienta vyhodnotili ako druhú možnosť získania dodatočných objednávok a prispôsobili tomu detailný booking v televízii aj v rádiu.