Prečo si myslíme, že nástroje Pinterestu sú žiadané a fungujú.

Hovorí sa, že tie najlepšie recepty majú svoju tajnú receptúru. Tento článok mohol vzniknúť preto, že sme sa rozhodli sa s vami podeliť  o naše skúsenosti a poznatky, ktoré máme s plánovaním a realizáciou kampaní na Pintereste. 

V tomto článku vám ukážeme, že nástroje Pinterestu su živé, interaktívne, žiadané a hlavne - fungujú. Ukážeme vám náš recept na zvýšenie organickej návštevnosti.

Pinterest si naďalej drží veľmi dobrú pozíciu a tempo rastu. A to z hľadiska viacerých kľúčových parametrov určujúce popularitu, veľkosť či trhové umiestnenie. Zadávatelia reklamy sú voči tejto platforme zatiaľ čiastočne skeptickí a množstvo klientov nemá v túto platformu ešte vybudovanú dôveru, a to napriek tomu, že toto médium prináša množstvo noviniek a inovácií do onlinového rozhrania reklamy. A netreba zabúdať na zaujímavý zásah za zatiaľ veľmi výhodné ceny.

Zdroj: MDS, Pinterest 

 

Treba povedať, že užívatelia Pinterestu sa správajú inak a dôvod návštevy Pinterestu je rozdielny ako v prípade Instagramu, Facebooku alebo inej sociálnej siete. Pinterest je niečo ako obrovské úložisko nápadov a inšpirácií, dobrých rád a life hackov, a tým sa elementárne odlišuje od zvyšných sociálnych sietí a tomu je potrebné prispôsobiť celú stratégiu. Užívatelia Pinterestu si neprezerajú udalosti z minulosti, ale hľadajú inšpiráciu a rozhodujú o tom, čo ešte len urobia. Pinterest teda dokáže  priamo zasahovať do budúceho rozhodovania užívateľov, ktorí sa neskôr stanú aj spotrebiteľmi. V kampaniach sa preto nezameriavame na množstvo fanúšikov, ale skôr na počet zobrazení.

 

Ako získať zásah "zadarmo"

Za jeden mesiac sme v organike pre klienta dosiahli takmer 350 tisíc zobrazení pinov bez aktívnej reklamy v tomto účte. Vďaka recyklovaniu kreatívy z predošlej kampane sme pre klienta teda získali zásah za nulové náklady.

Zdroj: MDS - Pinterest Ads Manager 

Kľúčové bolo neskrývať kreatívu z kampane. Klient nemusel investovať priamo do nákupu priestoru, stačilo mu dôverovať našim skúsenostiam a znalostiam Pinterestu. A áno, jednou z našich priorít je šetriť peniaze klienta tam, kde je to možné je, ak dokážeme čerpať a zasahovať publikum aj na relatívne.

 

V čom spočíva sila Pinterestu? 

Na rozdiel od iných sociálnych sietí Pinterest prináša dlhodobý organický zásah v súvislosti so sezónnymi trendami. To znamená, že recept na vianočný dezert pridaný do nástenky v tomto roku sa bude zobrazovať vo feede aj v nasledujúcej sezóne, čím môže upútať pozornosť a získať zobrazenia aj v nasledujúcich rokoch. Perfektná cesta k organickému brand awareness. 

Odporúčame využívať silu násteniek, čo sa nám vracia ku prospechu klienta. Kreatívu odporúčame neskrývať, ponechávame ju  v albumoch nech si ju užívatelia môžu aj o pár mesiacov ukladať, čím opäť navýšia zásah

Ak je pre vás Pinterest neznáma, ale chceli by ste využiť jeho potenciál pre vašu značku, ako certifikovaný Pinterest Partner vám s tým radi poradíme.

 

Prečítajte si viac