400€-vé knihy sme predali v rekordnom čase a s ROI-kou až 2600%

Zadanie klienta bolo predať knihy limitovanej edície v cene 400 € za kus, v krátkom období kampane - za 2 mesiace. Vzhľadom na vysokú cenu a teda aj malé „niche“ publikum sme okrem overených performance kanálov zvolili aj na awareness založené kampane. No kvôli nízkemu mediálnemu rozpočtu bola kľúčová najmä hra s testovaním kreatív a reklamných publík. 


Pre kampaň sme zvolili dva primárne kanály - Meta a Google. V Meta inventory sme nasadili imidžové formáty a kampaň sme optimalizovali na podporu znalosti produktu. Cielili sme napr. na užívateľov,  ktorí prejavili záujem o luxusnejšie produkty a služby, a zároveň o vizuálne umenie a literatúru. Na základe týchto publík sme si ďalej vytvárali tzv. look-a-like publiká.

Zo skúsenosti sme vedeli, že pri drahom produkte nám nebude fungovať čisto predajný Performance Max, tak sme pri Googli stavili na najnovší reklamný formát Discovery (v súčastnosti Demand Gen). Napriek tomu, že tento typ kampane nie je čisto last-clickový, priniesol nám veľa priamych predajov. Využili sme aj reklamu vo vyhľadávaní, aby sme dokázali odchytiť dopyt, ktorý vznikne pri nasadení akvizičnej kampane a zároveň aby si aj vracajúci sa používatelia našli ľahšie cestu priamo k danej knihe. 

Dosiahnuté výsledky

Zvolená stratégia sa potvrdila ako správna, nakoľko nám online kampane priamo vypredali až 55% objemu knižnej edície s návratnosťou (ROI) až 2600% a priemernou CPA okolo 14 €. Nakoľko v termíne kampane nebol nasadený žiadny iný mediatyp, tak si môžeme pokojne pripísať zásluhy aj za zvyšných 45% organických / direct predajov. Ak by sme zarátali celkové predaje (nielen z reklám), výsledná CPA by vyšla dokonca na úrovni cca 8€, čo sa pri 400€ knihe už skutočne oplatí. Navyše sa nám podarilo vypredať celý limitovaný náklad v nezvyčajne krátkom čase (40 dní), ešte pred plánovaným koncom kampane.

+ 2600%
ROI
8 €
CPA
40 dní
trvanie kampane

Prečítajte si viac